Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin teknisiin kysymyksiin.

Sisältö

************************************

Olen kirjautunut Hakijan verkkopalveluun, mutta lähettämääni hakemusta ei löydy. Mitä teen?

Olet hyvin todennäköisesti tunnistautunut sisään eri tavalla kuin hakemusta lähettäessäsi. Verkkopankkitunnistautuneena tehdyt hakemukset näkyvät ainoastaan saman henkilön verkkopankkitunnuksilla kirjautuneena, kun taas käyttäjätunnuksilla tehty hakemus näkyy ainoastaan samalla käyttäjätunnuksella, millä se tehtiinkin. Voit palauttaa sähköpostiisi kaikki siihen rekisteröidyt käyttäjätunnukset/salasanat täältä: https://apurahat.skr.fi/haku/SendPassword.aspx

Sivun alkuun

Jos verkkopalvelu ei aukea Internet Explorerin versiolla 10 tai vanhemmalla

Apurahanhakijan verkkopalvelu käyttää TLS 1.1 tai TLS 1.2 -suojattua yhteyttä. Voit muuttaa Internet Explorerin suojatun yhteyden asetuksia klikkaamalla Asetukset (hammasrattaan kuva oikeassa yläreunassa) -> Internet-asetukset -> Lisäasetukset-välilehti -> Laita kohdassa Suojaus rasti ruutuun ”Käytä TLS 1.1 -protokollaa” ja / tai ”käytä TLS 1.2 -protokollaa

Ohjekuva, tekniset kysymykset

Sivun alkuun

Jos verkkopalvelu ei aukea jollain muulla selaimella

Kaikki vanhat selaimet eivät tue TLS 1.1 tai 1.2 -protokollia. Tässä tapauksessa selain pitäisi päivittää tai asentaa jokin uudempi selain. Tällä sivulla olevasta taulukosta voit etsiä oman selaimesi ja tarkistaa, onko siinä TLS 1.1/1.2 -tukea.

Sivun alkuun

Miten kirjautuminen Hakijan verkkopalveluun tapahtuu?

Verkkopalveluun kirjaudutaan ensisijaisesti pankkitunnuksilla. Jos sinulla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, voit rekisteröidä itsellesi oman käyttäjätunnuksen ja salasanan painamalla linkkiä "Luo uusi käyttäjätunnus".

Kun olet luonut itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan, pääset jatkossa oman hakemuksesi tietoihin antamalla nämä kohdassa "Sisäänkirjautuminen". Hakemukset ovat käyttäjätunnuskohtaisia, joten halutessasi muokata olemassa olevaa hakemusta järjestelmään on kirjauduttava samoilla tunnuksilla millä hakemus on luotu.

Sivun alkuun

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni tai salasanani tai molemmat. Mitä nyt teen?

Voit tilata hakijan palvelun unohtuneen käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostiisi täältä: https://apurahat.skr.fi/haku/SendPassword.aspx tai kohdasta ”Haluan kirjautua käyttäjätunnuksella -> Salasana unohtunut”.

Kun tilaat uuden salasanan sähköpostiisi, kaikkien rekisteröitymiesi käyttäjätunnusten salasana vaihdetaan uudeksi, eikä vanha salasana ole enää voimassa millään tunnuksistasi.

Jos salasanaviesti ei saavu sähköpostiisi muutamassa minuutissa, tarkista, että se ei ole ohjautunut mahdolliseen roskapostikansioon. Jos tilaat salasanan useampaan kertaan, vain viimeisin saapunut salasana on voimassa.

Sivun alkuun

En saa liitettyä liitetiedostoa

Liitetiedoston lisäys tapahtuu seuraavasti:
1. Valitse liitettävä tiedosto toiminnolla Valitse
2. Kun tiedosto on valittu, paina Lisää
3. Odota kunnes liitetiedosto on kokonaan ladattu

Liitetiedoston nimessä ei saa olla pilkkuja tai muita erikoismerkkejä.

Sivun alkuun

Miten saan skannattua paperiset liitteet sähköiseen järjestelmään?

Skannaa kuva koneellesi tiedostoksi esim. PDF tai JPG -muodossa. Valitse tarpeeksi alhainen resoluutio, jotta kuva pysyy alle 3 Mt:n kokoisena. Liitä tiedosto omista tiedostoistasi järjestelmään.

Sivun alkuun

Kuvatiedostoni on liian suuri

Yhden liitetiedoston maksimikoko on 3 Mt.
Voit yrittää pienentää kuvan kokoa seuraaviin keinoin
1. Valitse tiedostomuoto, joka vie vähemmän tilaa, esim. PDF tai JPEG
2. Pienennä kuvan resoluutiota
3. Pienennä kuvan värisyvyyttä

Kuvien ei tarvitse olla tarkkuudeltaan painokelpoisia, sillä arvioijat tutustuvat niihin sähköisesti näytöllä. Sopiva koko on esimerkiksi 1024 x 768.

Sivun alkuun

Teksti on liian pientä

Työsuunnitelma tai muu hakemuksen tieto saattaa tulostua liian pienellä tekstikoolla, jos sille tulosteessa varattu tila ei riitä. Näin voi käydä helposti esimerkiksi silloin, jos teksti sisältää paljon lyhyitä tai tyhjiä rivejä. Järjestelmä pienentää silloin tekstiä niin, että koko sisältö mahtuu tulosteeseen, ja lopulta teksti voi olla niin pientä, että sitä on vaikea lukea. Tiivistä tekstiä poistamalla tyhjiä rivejä ja yhdistämällä lyhyitä rivejä. Lyhennä ja tiivistä tekstiä niin paljon, että teksti on esikatselussa helposti luettavaa.

Sivun alkuun

Hakemuksessa korjattavaa lähetyksen jälkeen?

Jos huomaat hakemuksessa korjattavaa sen jälkeen, kun olet lähettänyt hakemuksen verkossa, voit peruuttaa hakemuksen lähetyksen, muokata hakemusta ja lähettää sen uudestaan hakuaikana. Tämä tapahtuu hakemuksen Hakemus-välilehdeltä toiminnolla Haluan peruuttaa hakemuksen lähetyksen muokatakseni hakemusta.

Peruuttaminen ei poista hakemuksen tietoja mutta palauttaa sen takaisin luonnokseksi niin, että voit tehdä hakemukseen muutoksia. Lähetä hakemus uudestaan verkossa hakuaikana muutosten tekemisen jälkeen.

Sivun alkuun

Vastausta teknisiin ongelmiin ei löytynyt täältä. Mikä avuksi?

Ota yhteyttä Kulttuurirahaston tekniseen tukeen sähköpostitse tekninentuki(at)skr.fi. Kuvaile ongelmasi ja jätä yhteystietosi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, niin vastaamme sähköpostitse tai soitamme sinulle.

Voit myös soittaa suoraan tekniseen tukeemme, puh. (09) 6128 1242.

Sivun alkuun