TEKNISET KYSYMYKSET

Jos verkkopalvelu ei aukea Internet Explorerin versiolla 10 tai vanhemmalla.
Apurahanhakijan verkkopalvelu käyttää TLS 1.1 tai TLS 1.2 suojattua yhteyttä. Voit muuttaa Internet Explorerin suojatun yhteyden asetuksia klikkaamalla Asetukset (hammasrattaan kuva oikeassa yläreunassa) -> Internet asetukset -> Lisäasetukset välilehti -> Laita kohdassa Suojaus rasti ruutuun ”Käytä TLS 1.1 protokollaa” ja / tai ”käytä TLS 1.2 protokollaa

Jos verkkopalvelu ei aukea jollain muulla selaimella.
Kaikki vanhat selaimet eivät tue TLS 1.1 tai 1.2 protokollia. Tässä tapauksessa selain pitäisi päivittää tai asentaa jokin uudempi selain. Voit tarkistaa oman selaimesi tilanteen tältä sivulta.

Miten rekisteröityminen hakijan verkkopalveluun tapahtuu?
Verkkopalveluun kirjaudutaan ensisijaisesti pankkitunnuksilla. Jos sinulla ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia, voit rekisteröidä itsellesi oman käyttäjätunnuksen ja salasanan painamalla linkkiä Luo uusi käyttäjätunnus.
Kun olet luonut itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan, pääset jatkossa oman hakemuksesi tietoihin antamalla nämä kohdassa Sisäänkirjautuminen. Hakemukset ovat käyttäjätunnuskohtaisia, joten halutessasi muokata olemassa olevaa hakemusta, järjestelmään on kirjauduttava samoilla tunnuksilla millä hakemus on luotu.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani. Mitä nyt teen?
Voit tilata tunnuksen tai uuden salasanan unohtuneen tilalle kohdasta Salasana tai tunnus hukassa? Uusi salasana ja käyttäjätunnuksesi lähetetään sinulle sähköpostitse. Kun tilaat uuden salasanan, vanha salasana ei enää ole voimassa.

Jos salasanaviesti ei saavu sähköpostiisi muutamassa minuutissa, tarkista että se ei ole ohjautunut mahdolliseen roskapostikansioon.

Jos tilaat salasanan useampaan kertaan, vain viimeisin saapunut salasana on voimassa.

En saa liitettyä liitetiedostoa
Liitetiedoston lisäys tapahtuu seuraavasti
1. Valitse liitettävä tiedosto toiminnolla Valitse
2. Kun tiedosto on valittu, paina Lisää
3. Odota kunnes liitetiedosto on kokonaan ladattu

Liitetiedoston nimessä ei saa olla pilkkuja tai muita erikoismerkkejä.

Miten saan skannattua paperiset liitteet sähköiseen järjestelmään?
Skannaa kuva koneellesi tiedostoksi esim. PDF tai JPG muodossa. Valitse tarpeeksi alhainen resoluutio, jotta kuva pysyy alle 3 Mt kokoisena. Liitä tiedosto omista tiedostoistasi järjestelmään.

Kuvatiedostoni on liian suuri
Yhden liitetiedoston maksimikoko on 3 Mt.
Voit yrittää pienentää kuvan kokoa seuraaviin keinoin
1. Valitse tiedostomuoto joka vie vähemmän tilaa, esim. PDF tai JPEG
2. Pienennä kuvan resoluutioa
3. Pienennä kuvan värisyvyyttä

Kuvien ei tarvitse olla tarkkuudeltaan painokelpoisia, sillä arvioijat tutustuvat niihin sähköisesti näytöllä. Sopiva koko on esimerkiksi 1024 x 768.

Teksti on liian pientä
Työsuunnitelma tai muu hakemuksen tieto saattaa tulostua liian pienellä tekstikoolla, jos sille tulosteessa varattu tila ei riitä. Näin voi käydä helposti esimerkiksi silloin jos teksti sisältää paljon lyhyitä tai tyhjiä rivejä.

Järjestelmä pienentää silloin tekstiä niin että koko sisältö mahtuu tulosteeseen, ja lopulta teksti voi olla niin pientä, että sitä on vaikea lukea paperilta. Tiivistä tekstiä poistamalla tyhjiä rivejä ja yhdistämällä lyhyitä rivejä. Lyhennä ja tiivistä tekstiä niin paljon, että teksti on esikatselussa helposti luettavaa.

On etusi mukaista, että hakemusta arvioiva asiantuntija pystyy vaivatta lukemaan työsuunnitelman sisällön.

Hakemuksessa korjattavaa lähetyksen jälkeen?
Jos huomaat hakemuksessa korjattavaa sen jälkeen, kun olet lähettänyt hakemuksen verkossa, voit peruuttaa hakemuksen lähetyksen, muokata hakemusta ja lähettää sen uudestaan hakuaikana. Tämä tapahtuu hakemuksen Lähetetty-välilehdeltä toiminnolla Peruuta lähetys ja muokkaa hakemusta.

Peruuttaminen ei poista hakemuksen tietoja mutta palauttaa sen takaisin luonnokseksi niin, että voit tehdä hakemukseen muutoksia. Lähetä hakemus uudestaan verkossa hakuaikana muutosten tekemisen jälkeen.

Vastausta teknisiin ongelmiin ei löytynyt täältä. Mikä avuksi?
Ota yhteyttä Kulttuurirahaston tekniseen tukeen sähköpostitse osoitteeseen tekninentuki(at)skr.fi.

Kuvaile ongelmasi ja jätä yhteystietosi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, niin vastaamme sähköpostitse tai soitamme sinulle.

Voit myös soittaa suoraan tekniseen tukeemme, puh. (09) 6128 1242.